Storfiskdager – del 2

Det flyter på om dagen nå kjenner jeg. Er inne i en stim som jeg knapt vet om er sann eller ikke nå. Er bare å nyte så lenge det varer. Var en kjapp tur i Torsnes for et par dager siden og der ble det en flott sjøørret på 1,7 kg!

En flott sjøørret på 1,7 kg som jeg tok på en svart wolly bugger fiska saaakte i en møllebakke i Torsøkilen.

Gårsdagen var en selvpåført pause dag. Har jo selvsagt andre ting som må gjøres jeg også, samt jeg tror det er bra for kroppen å gjøre noe annet også. Søndag var det fiske igjen og idag var jeg ute fra kl 1400 – 2000. Tima bra med høyvann og sommertid, så da ble det fiske 1 time lenger 🙂

Starta med noen drift på utsiden av et skjær og det tok ikke lange stunda før det måka på en fin fisk på 1,6 kg. Ble litt frem og tilbake der før den havna i håven.

Fin sjøørret som tok en børstemark imitasjon

En bra start! En såpass flott fisk gjør meg selvsagt fornøyd. Men det skulle vise seg å bli mer. Neste fisk kommer jeg ikke til å glemme med det samme heller. Jeg la et kast helt innpå stranda der fortommen landa oppå en tang tuste. Mellom tusta og land var det ca 2 meter. Rett før flua kom til å sette seg fast så fikk jeg se en stor skygge som skjøt fart fra siden. Snakker om ca 30 cm dybde. Fisken tok og jeg stramma til! Den var det litt mer tyngde og fart i. 2,4 kg viste håv vekta der!

En 2,4 kilos sjøørret som stod helt inne på stranda bak en tangklyse

Off, for en start. Ikke hadde jeg fiska lenger enn 20 minutter heller. Rett og slett utrolig. Jeg konsentrerte meg om nye strekk og fikk noen mindre fisker, samt en på 1,3 kg. En tynn en som sikkert hadde vært i bekken i høst.

En litt mager sjøørret som nok hadde vært i bekken i høst.

Etter den måtte jeg bare ta en lang pause. Bare nyte øyeblikket. Tok meg en tur på land og fant frem matpakka og kaffen. Deilig å bare sitte å nyte naturen og ikke minst reflektere over hva jeg nettopp har opplevd. Ikke hverdagskost dette!

Den som spiser brunost på tur får mye fisk har jeg lest en plass 😉

Etter en times tid tok jeg på svømmeføttene igjen og fiska videre. Var litt seigere nå og ikke kontakt med noe på en stund. Mørket begynte å falle på så jeg skifta til en svart flue. Gir god silhuett denne! Fra før brukte jeg noen børstemark imitasjoner jeg har fått bra med fisk på denne tiden før. Bra liv i disse.

Så fikk jeg på en fisk som tok kaka. Et massivt hugg etterfulgt av et laaangt utras. Den tok hele fluelina og 30 meter backing før jeg fikk blunka. Rakk ikke tenke engang der. Vurderte å følge etter et øyeblikk, men fikk taua den inn etterhvert. En sinna hanne på 2,1 kg der!

En sinna hanne som tok hele fluelina og 30 meter backing i ett utras
2,1 kg

Nesten ikke til å tro dette. Moro var det iallfall 🙂 Fiska så første skjæret en gang til og opp kom en 1,7 kilos som tok i den såkalte “blåtimen”. Da var det greit og game over!

En siste fisk for dagen som tok en svart wolly bugger kloss inntil et skjær.

En flott tur som jeg sent vil glemme dette!